Po propršeném loňském ročníku letošní Otevřená zahrada zahajovala za slunného počasí, zpěvu ptáků a řevu motorových sekaček na trávu. Pro hudby chtivé návštěvníky bylo připraveno 9 rozmanitých hudebních vystoupení napříč různými hudebními žánry.
Petra Karnetová, středa 24. června 2015
Magazín > Sborový život
Otevřená zahrada 2015 - Oktet
Děti celý den dováděly na lanové dráze, vyrobily si didgeridoo a zamazaly si pusy od výborných únětických borůvkových, makových, jablečných, malinových a dvojctihodných koláčů a buchet, zatímco jejich maminky daly přednost slaným lilkovým, provensálským a pórkovým variantám. A pro tatínky byly k Únětickému pivu objednány bůčkové chleby.
Jako první nastoupila mužská vokální skupina Vosk, která si pro Libčice mimo jiné připravila světovou premiéru dva a půl měsíce staré skladby na text Jiřího Žáčka Voda, voděnka. Fešáci z Vosku ukázali publiku, že moderní technologie pronikly i do sborového zpěvu a že už se nepoužívají jen partitury tištěné, ale jako nápověda slouží i iPady a jiné čtečky.
Ženský vokální ansámbl Chrpy to rozpálil už od začátku, jejich provedení Stingovy skladby Englishman in New York s klarinetovým doprovodem Davida Vrobela zanechalo v posluchačích hluboký dojem. Vystoupení Chrp uzavřel hit Zuzany Navarové Lajla tóv.
Komorní pěvecký sbor Lumen z Pacova nastoupil ve výrazném žlutočerném oblečení a posluchače si získal svým provedením soudobé duchovní hudby, např. latinsko-českým Ave Maria Radka Rejška. S folkovým repertoárem přijel dětský pěvecký sbor Rosička. Děti předvedly kromě mnohohlasého zpěvu i profesionální sólová vystoupení a zároveň se doprovázely na mnoho nástrojů.
Gospel Limited roztleskali celý i přes napínavé hokejové semifinále zcela zaplněný kostel. Předvedli jiný způsob zpěvu, který je více o prožitku a zpívaný pro boha a pro sebe, ne jen pro publikum. Pražská katedrální schola všechny vrátila o několik století zpět a předvedla liturgické zpěvy nerušené potleskem. Návštěvníci si živě představili, jak probíhaly bohoslužby už ve středověku.
Hudební skupina Hm… přilákala do kostela kromě dospělých i většinu dětí a při jejich vystoupení se ozývaly výbuchy smíchu. Zhudebněné nápisy É pericoloso sporgersi z cedulky ve vlaku ještě v Libčicích nezněly.
Oktet nastoupil v devíti, s vysvětlením, že jim jedna členka chybí. I slova jejich písní byla většině nesrozumitelná, protože zněla ve finštině nebo kamerunském jazyce duala, ale melodie a provedení bylo dostatečně výmluvné.
Po nezbytné zvukové zkoušce nastoupila na závěr Besharmonie s rockovým oratoriem Eversmiling Liberty, které vzniklo na libreto Thomase Morella z oratoria Georga Friedricha Händla Juda Makabejský z roku 1747. Dílo z roku 1990 dánské dvojice skladatelů Johansen a Kullberg je zvláštní kombinací staré barokní formy s moderními nástroji a výrazovými prostředky moderní hudby, jako je rock, jazz, swing či blues a Otevřenou zahradu s podtitulem „Napříč žánry“ symbolicky uzavřela.
Sborový festival finančně podpořilo Město Libčice nad Vltavou a ÚJV Řež, a.s. a partnerem festivalu je Unie českých pěveckých sborů a OSA.
Praha (Hlavní město Praha) – zal. 2000
gymnaziální smíšený sbor
Olomoucký kraj – zal. 2006
dětský sbor
Praha (Hlavní město Praha) – zal. 2005
smíšený sbor
Praha (Hlavní město Praha) – zal. 2006
mužský sbor
© Unie českých pěveckých sborů, 2003-2024
Publikování nebo šíření obsahu bez předchozího souhlasu je zakázáno. Za obsah textů odpovídají jejich autoři.