Canticorum oslavil 15 let podzimním koncertem v pivnici Husovka

Patnáct let fungování sboru, to už jsou pořádné narozeniny a ty se musí náležitě oslavit. A jak jinak než celovečerním koncertem ve velkém stylu. K této příležitosti bylo zvoleno jaksi méně konformní prostředí, a to pivnice Husovka. Málokdo z Plzeňáků o její existenci věděl, ale přesto dovnitř proudily ten večer nezvyklé davy a místa se rychle plnila. Na Canticorum se přišlo podívat okolo 250 lidí. Byli mezi nimi kromě příbuzných, přátel a fanoušků také bývalí členové, kteří zanechali v tomto sboru svou stopu.



Soňa Jíchová, úterý 26. listopadu 2013
Magazín > Sborový život

Canticorum slaví 15 let

Koncert uvedl svým slovem moderátor Vladimír Šťovíček, který je známý svým „jemně perlivým“ humorem, jenž neurazí, avšak pobaví. Canticorum a především pak ruka sbormistryně Anastázie Šolcové zahájily blokem klasické hudby a vůbec první tóny, které ten večer zazněly, patřily skladbě Napadly písně. Ta byla spolu se skladbami Žitné pole a Vyběhla bříza běličká z cyklu „V přírodě“ od českého velikána, Antonína Dvořáka. Následovala těžká, ale také majestátně překrásná skladba O magnum mysterium z dílny Mortena Lauridsena a po ní již byli na pódium pozváni klavíristka Eva Vimrová a houslista Martin Kos. Ti na své nástroje dodali třem skladbám z „Pocty tvůrcům“ autora Zdeňka Lukáše to, co způsobuje, že člověka až mrazí. Pomyslným přechodem k druhé části večera se stala skladba Leroye Andersona, „The Typewriter - Psací stroj“ v úpravě sbormistryně Anastázie Šolcové. Jak trefně poznamenal moderátor, ještě nikdy neviděl nikoho, aby se tak mazlil s psacím strojem, jako člen Canticora, který měl na tento netradiční hudební nástroj své životní sólo.

Po přestávce, během níž mohlo publikum sledovat krátkou prezentaci sboru téměř od jeho vzniku, zazněla řada známých popových hitů. Není snad pro nikoho neznámou, že téměř všechny upravuje přímo sbormistryně (popř. ve spolupráci s manželem, Petrem Šolcem) a každá píseň je doprovázena choreografií zpěváků. A tak se od tohoto okamžiku stal koncert pastvou nejen pro uši, ale také pro oči. Všichni přítomní byli samozřejmě nedočkaví, až se dozvědí, proč že se během přestávky objevily na stupínkách ty podivné stolečky? Vysvětlení přišlo záhy - to aby Canticorum mohlo ohromit rytmickým doprovodem plastových kelímků při písni Cup Song/Baby, baby. Po něm následovalo dalších několik minut, které všem přítomným rozšířily zorničky, a to krátký vstup beatboxera Jana Melichara, který Canticorum doprovází coby bicí a rytmická soustava. A které hity zazněly, když konečně utichnul potlesk? Tak např. „Uptown Girl“ od Billyho Joela, „Bills, Bills“ od Destiny´s child, „You'll Be In My Heart“ Phila Collinse, „They Don´t Care About Us“ Michaela Jacksona, „Lazy song“ Bruna Marse a další. A když si publikum vyžádalo první přídavky, následovaly ještě další dva a po nich opakování jediné české populární skladby „Láska umí víc“ od Lucie Vondráčkové, která byla krásným a výstižným zakončením pro všechny, kteří si pěstují lásku k hudbě stejně jako Canticorum. Protože pouze radost z neutichajícího potlesku stojícího publika by na ty hodiny a hodiny dřiny před koncerty zkrátka nestačila...


Publikování nebo šíření obsahu bez předchozího souhlasu je zakázáno. Za obsah textů odpovídají jejich autoři.

O nás   Kontakty   Inzerce   Podmínky užívání   Cookies

Časopis Cantus   Festa academica   czech-choirs.eu (en)